U zit al een poosje te twijfelen: is het nu dan toch echt tijd voor een (nieuwe) bedrijfswebsite voor uw onderneming? Maar hoe moet dat dan, wat moet erop? Wie gaat hem maken, en ziet het er dan wel mooi uit? U bent succesvol ZZP’er of runt al jaren een klein bedrijf, en dat gaat prima. Dus heeft u nou écht, écht ook nog een bedrijfswebsite nodig?
Ja. Ja, dat heeft u. We zullen u uitleggen waarom eigenlijk elke onderneming tegenwoordig een website nodig heeft. En dat dat zelfs met het jaar noodzakelijker wordt.
De bedrijfswebsite is het nieuwe visitekaartje – maar dan beter
Deze bedrijfswebsite verkoopt de sfeer van dit restaurant heel mooi
De belangrijke feiten die een (potentiële) klant moet weten over uw bedrijf – uw bedrijfsnaam, locatie, product of dienst, contactgegevens – passen op een visitekaartje. Een bedrijfswebsite is eigenlijk een visitekaartje dat online is, aanwezig op internet dus. Met erop dezelfde essentiële bedrijfsgegevens.
En nog heel wat meer ook: nieuws en aanbiedingen, prijslijsten, uitgebreide productomschrijvingen, sfeervolle foto’s van uw winkel of horecagelegenheid, videodemonstraties, een kaart met routebeschrijving, een webshop waar klanten uw producten online kunnen bestellen, en nóg honderden opties.
Probeer dat allemaal maar eens op een kaartje te krijgen.
Een bedrijfswebsite is beter dan traditionele reclame
Als je de site van Aardoom Hoveniers bezoekt, waan je je al in één van hun tuinen
Voor klanten is een bedrijfswebsite overal en altijd toegankelijk, 24 uur per dag, overal ter wereld. Dat zijn belangrijke voordelen ten opzichte van radio, TV of gedrukte media. Mensen die in de trein zitten, zich vervelen op hun werk, of s ’avonds hun e-mail bekijken kunnen binnen een paar klikken op uw site belanden.
Verder is een bedrijfswebsite dynamisch: de gegevens op uw site (acties, nieuws, prijzen etc) zijn makkelijk aan te passen (jawel, ook door computeranalfabeten!) Drukwerk is statisch: het moet telkens opnieuw gemaakt, gedrukt en verspreid worden. Investeren in een bedrijfswebsite levert u een veel groter en permanenter bereik op.
Het merendeel van uw klanten is online actief – op verschillende apparaten
Kunstenaars zoals edelsmid Natalie Hoogeveen hebben een prachtige portfoliopresentatie
De digitale revolutie vindt plaats met de snelheid en kracht van een tsunami. In 2015 had 95% van de huishoudens een internetaansluiting. Driekwart van de Nederlanders bezit een smartphone met internet; en ook veel senioren schaffen er nu één aan. Maar liefst 95% van de jongeren heeft een smartphone. Zij beschouwen het als een eerste levensbehoefte om (contant) online te zijn. Een paar klikken op zo’n apparaatje is nu met afstand de meest gebruikte manier om een product of bedrijfswebsite te vinden. Dat betekent dat internet nu het belangrijkste marketingmedium is voor elke ondernemer is!
Omdat smartphones en tabletcomputers een ander beeldscherm hebben dan een personal computer, moet uw bedrijfswebsite geschikt zijn voor alle apparaten. Zo’n website heet “responsief, en een goede webbouwer zorgt dat zijn websites aan deze eis voldoen.
Ja, uw concurrent heeft een bedrijfswebsite – en daardoor een groot voordeel
Bij deze bed&breakfast kan online direct een kamer geboekt worden
We noemden eerder dat het merendeel van de Nederlanders actief is op internet. Omgekeerd heeft ook maar liefst 90% van de middelgrote bedrijven een website. Zij gebruiken het om hun klanten te bereiken, hun producten te promoten en te verkopen. Ook het merendeel van de ZZP-ers heeft tegenwoordig zijn eigen bedrijfswebsite.
Hoe klein of gespecialiseerd uw bedrijf ook is, u heeft ongetwijfeld concurrenten. En als die een bedrijfswebsite hebben, zijn ze veel beter vindbaar voor potentiële klanten en partners. Die zullen u links laten liggen als u niet vindbaar bent op internet, of als u een verouderde bedrijfswebsite heeft. Met een nieuwe site wordt u voor hen weer zichtbaar, en laat u meteen zien dat u serieus te nemen valt als ondernemer.
Een bedrijfswebsite voegt veel toe aan uw bedrijf
De kleurige site van event- en creatiebureau BYLEI geeft een indruk tot wat deze heren in staat zijn
Een website vergroot uw afzetmarkt enorm. In plaats van in uw directe omgeving kan heel Nederland – heel de wereld zelfs – nu een digitaal kijkje nemen bij uw lokale bedrijfje of winkel. Met een webshop (een website waarop producten kunnen worden besteld) kunt u producten verkopen in een veel groter gebied dan eerst.
Het ontwerp van uw bedrijfswebsite – met bij uw zaak passende afbeeldingen, opmaak, lettertypen – kan de sfeer en uitstraling van uw bedrijf bepalen of sterk vergroten. Zo trekt uw onderneming de aandacht van de juiste mensen. U hoeft daar niet zelf over na te denken als u niet wilt – de webbouwer kan dat voor u doen.
U hoeft geen computerdeskundige te zijn om een mooie en professionele bedrijfswebsite te hebben. Kies voor een betrouwbare webbouwer die u het werk uit handen neemt. Wij van JVH webbouw overleggen met u over uw wensen, maken een proefversie voor u, en zorgen dat u een bedrijfswebsite krijgt die aan uw behoeften voldoet.
[tagline_box backgroundcolor=”#f6f6f6″ shadow=”yes” border=”0px” bordercolor=”#fd7801″ highlightposition=”left” link=”/offerte/” linktarget=”” button=”Ja, stuur mij een gratis voorstel!” title=”Krijg uw zaak weer up to date.
Bestel nu een bedrijfswebsite.” description=”JVH Webbouw stelt samen met u een plan voor een website op, en biedt van begin tot einde service en ondersteuning. We rekenen al meer dan 300 zeer tevreden ondernemers tot onze klanten.