Creativiteit, dat is een belangrijk goedje als je unieke websites maakt. We vinden onszelf namelijk webbouwers met originaliteit en lef, die net altijd de perfecte oplossing vinden. Maar wat is creativiteit precies? Is het een soort abonnement op geniale ideeën? Of helpt het als je een pietsie gek bent, zodat je meestal nét een ander antwoord hebt dan de rest? Kan je creativiteit trainen, of het oplopen door een busongeluk? Misschien moet je een paar maandjes door de woestijn te trekken, op zoek naar de bron van jouw creativiteit? Lastige vragen, die vragen om een creatief antwoord.
Creativiteit is stiekem best hard werken
Nu is het zo dat veel creatievelingen hun werk helemaal niet zomaar uit hun mouw schudden. Het bureau(blad) van de “creatieve” reclamemensen en ontwerpers bij JVH webbouw staat vol met aantekeningen, lijstjes en schetsen. Maar een heel klein beetje van dat ruwe materiaal wordt uiteindelijk uitgewerkt tot één of ander origineel concept. Creativiteit is dus óók hard werken, op eerdere ideeën voortbouwen en veel weg durven te gooien. Diep duiken om de parels in de oesters te vinden, zullen we maar zeggen.
Maar goed. Dat hele creatieve proces zie je meestal niet. Wat je ziet is het resultaat, en dat is soms sensationeel. Onze marketeers en webdesigners komen soms pareltjes tegen tijdens hun eigen zoektocht naar inspiratie, en die zweven dan nog maanden in onze Dropbox.
Aan de ene kant vinden wij het jammer dat we de volgende reclames niet zelf bedacht hebben. Aan de andere kant hebben we wél vaak wat leuks om tijdens de koffie te laten zien aan de collega’s. En we hopen, dat als we elke dag een stel hypercreatieve filmpjes en afbeeldingen bekijken, dat onze eigen websites en teksten nog mooier worden… Geniet van deze tien creatieve reclames!
Conversie via dreigement, en volledig binnen de grenzen van de wet. Ik vraag me altijd af wat het model ervan vindt om voor zo’n “lelijke” reclame gevraagd te worden? We hopen maar dat-ie goed betaald is.
Een koffiereclame waar een model zijn nette kapsel voor heeft moeten opofferen. De studiokapper heeft zich lekker kunnen uitleven: Suplicy heeft minstens vijf van deze verknipte reclames de deur uitgedaan.
Een paginagrote advertentie in de New York Times voor het derde seizoen van Game of Thrones (die serie met seks, geweld en draken). Moet verwarrend zijn geweest ‘s ochtends vroeg op een nuchtere maag.
Een poetische, pijnlijke anti-rookreclame. Denk niet dat we deze uit hoeven te leggen.
Het contrast van een klein kind met zwaar wapentuig is groot. Net als de impact als je de tekst leest en beseft wat de issue is. Een reclame die alleen maar uit de VS afkomstig kan zijn.
Er zijn meer reclames gemaakt waarbij een bus werd veranderd in een stuk 3D-kunst, maar deze voor een dierentuin is wel één van de mooiste.
Heftig, je kan niet anders zeggen. Een reclame tegen bellen achter het stuur met een grote impact.
Ook weer erg goed gevonden: een lift die in twee lagen reclame maakt voor één van de Superman-films.
Deze reclame voor Mercedes is niet alleen een mooi plaatje, het duurt ook even voordat je snapt wat er (nog niet) aan de hand is.
Deze bril is zó goed, dat geesteszieke schilders er (weer) door tot leven komen. Mét hun linkeroor intact!
[tagline_box backgroundcolor=”#f6f6f6″ shadow=”yes” border=”0px” bordercolor=”#fd7801″ highlightposition=”left” link=”/offerte/” linktarget=”” button=”Ja, stuur mij een gratis voorstel!” title=”Wilt u een creatieve website?” description=”JVH Webbouw stelt samen met u een plan voor een website op, en biedt van begin tot einde service en ondersteuning. We hebben meer dan 300 prachtige WordPress-thema’s waaruit u kunt kiezen.