Stel, u bent ondernemer en u wilt een
webwinkel beginnen in de voedselbranche. Het belangrijkste is om een goede leverancier te vinden. Een leverancier die betrouwbaar is en op tijd leveren kan. U wilt natuurlijk geen “nee” verkopen of dat de klanten lang moeten wachten op hun bestelde product. De consument heeft tegenwoordig weinig geduld. Daarom is een goede webwinkel, die 24 uur per dag bestellingen kan verwerken, een uitstekende investering voor een ondernemer.
In dit artikel worden enkele tips gegeven voor een succesvolle webwinkel.
Tip 1: Kies een goede websiteontwikkelaar voor uw webwinkel
Zorg voor een goede websiteontwikkelaar. Een goede websiteontwikkelaar zorgt voor een website die geoptimaliseerd is voor uw webwinkel. Elke websiteontwikkelaar maakt gebruik van een CMS systeem. Een voorbeeld van CMS systeem is Magento of WordPress. Voor een webwinkel wordt vaak Magento gebruikt. WordPress biedt de plugin WooCommerce, waarmee ook een webwinkel kan worden gemaakt.
Tip 2. Let op de snelheid van uw website
Zoals in de inleiding is gesproken over het geduld van de consument, is het belangrijk om een website te hebben die snel laadt. Waarom is dit belangrijk? Hoe langer de consument moet wachten, hoe hoger de kans is dat zij een andere website bezoekt. Google kan de reactietijd van de website bekijken als er gezocht wordt via Google. En de snelheid van de website is een factor voor de ranking van de website in de zoekmachine van Google.
Wilt u meer weten over het optimaliseren van de snelheid van uw webwinkel of website?
Op deze pagina kunt u meer lezen over het optimaliseren van de pagespeed van uw webwinkel.
Tip 3: Zorg voor productbeschrijvingen in uw webwinkel
Goede productomschrijvingen en foto’s of video’s zijn erg belangrijk voor uw klanten, maar ook voor zoekmachines. Door gebruik te maken van relevante trefwoorden is de kans groter dat uw webwinkel een hogere positie krijgt in Google. Hoe hoger de positie, hoe meer kans op een grotere omzet. Laat de klant weten wat hij of zij koopt.
Tip 4: Maximaliseer de usability van uw webwinkel
De bezoeker helpen door te vinden wat de bezoeker zoekt, wordt usability genoemd. Een webwinkel met usability heeft zo min mogelijk hindernissen tot de aankoop van het product. Dit kan door het maken van: duidelijke actieknoppen, een kruimelpad (dat laat zien waar de klant op dit moment zich bevindt), relevante (bij)producten en goede zoekmogelijkheden.
[tagline_box backgroundcolor=”#f6f6f6″ shadow=”yes” border=”0px” bordercolor=”#fd7801″ highlightposition=”left” link=”/offerte/” linktarget=”” button=”Ja, stuur mij een gratis voorstel!” title=”Geïnteresseerd in een professionele webwinkel?” description=”JVH Webbouw kan voor u een webwinkel maken met het krachtige WooCommerce. Vertel ons uw wensen en kom erachter wat wij voor u kunnen doen.